Tardi Ik Rene Tardi krijgsgevangene in Stalag IIB 02 HC Mijn terugkeer naar Frankrijk
search
  • Tardi Ik Rene Tardi krijgsgevangene in Stalag IIB 02 HC Mijn terugkeer naar Frankrijk

Tardi strips HC Ik Rene Tardi, krijgsgevangene in Stalag IIB 02 Mijn terugkeer naar Frankrijk

Tardi, Jacques
Casterman
26965
€ 27,99 incl. BTW

1 recensie / 142 pagina's

Aantal

142 pagina's inclusief dossier van 16 pagina's

Recensie Ik Rene Tardi, krijgsgevangene in Stalag IIB 2 HC
Mijn terugkeer naar Frankrijk
door Jacques Tardi

 

René Tardi zette in de jaren tachtig, op verzoek van zijn zoon Jacques, zijn oorlogservaringen op papier. Die zoon, de stripmaker Jacques Tardi, verwerkt de aantekeningen van zijn vader tot één van de beste oorlogsstrips ooit: Ik René Tardi, krijgsgevangene in Stalag IIB.
In dit tweede deel laat René Stalag IIB achter zich en begint hij met zijn lotgenoten aan de lange terugreis naar Frankrijk.
Je zou denken dat het verlaten van het kamp goed nieuws is voor de krijgsgevangenen, maar dat valt tegen.
Het is winter en het vriest dat het kraakt, hun kleren en schoenen zijn in deplorabele staat en de honger knaagt op grote schaal. Bovendien is er van echte bevrijding geen sprake, want de Duitse 'Posten' begeleiden de groep en laten niet na op gezette tijden even een geweerkolf hardhandig tussen de schouderbladen van de krijgsgevangenen te planten.
Striptekenaar Tardi reist imaginair mee met zijn vader, een geniale zet van Jacques Tardi. Het stelt hem...

Lees hier onze recensie van Ik Rene Tardi, krijgsgevangene in Stalag IIB 2 Mijn terugkeer naar Frankrijk